Padleopplevelser
Ditt Padlemagasin

Din annonse her!

Kajakknetts Møtested/forum
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.
Glemt passord?
_GEN_GOTOBOTTOM Legg inn svar

EMNE: Sv:Kajakk

Sylvia E. ()
Kajakk 07/01/2010 13:53  
Hei

Jeg er en kvinne som har tenkt til å investere i en kajakk til våren.
Det som er viktig for meg, er å få en riktig kajakk for mitt bruk.

Min tanke er å kunne bruke den som en turkajakk. Det vil derfor si at det er viktigere at den er stabil og ikke velter lett, enn at den glir veldig godt på vannet.
Skulle den snu seg rundt, ønsker jeg også tips om hvilke typer kajakker som er lette å håndtere om slikt skulle skje.

Jeg er på jakt etter innvendiger rundt et kjøp av en kajakk, og hva som vil være viktige elementer for en nybegynner.
Jeg vet lite om hvilke spm.jeg skal stille ved kjøp av en kajakk.

Setter pris på om noen kunne gi meg noen gode råd
Please note, although no boardcode and smiley buttons are shown, they are still useable
  Reply Quote
Kvase ()
Sv:Kajakk 07/01/2010 14:24  
Ta deg en titt her
http://www.qajaq.no/article.asp?id=2
skal innhente maxi info fra folk i padlemiljø så er dette stedet å gå til
http://www.padleforumet.com/index.php
Alle er velkommen der og det er mange som kan bistå deg som regel på mange plan faglig og utstyrs spørsmål
Please note, although no boardcode and smiley buttons are shown, they are still useable
  Reply Quote
raster ()
Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Kajakk 24/03/2010 23:06  
Hei! Et tips er å ta et kurs først. Foruten inngang til nødvendige ferdigheter gir dette anledning til å prøve ulike kajakker,og kjenne på hva slags du liker.Leie er og et alternativ.Læringskurven er bratt og kanskje finner du ut at du vil vokse fort ut av en bred og treg kajakk. Men alle har sin individuelle preferanse. Selv syns jeg en litt rask kajakk føles tryggere fordi jeg kommer raskere over strekninger med ubehagelig vær/bølger eller ditto båttrafikk. Men av "vanlige" havkajakker i turtempo har jeg og erfart at forskjellen i fartsegenskaper ikke trenger være så stor.
Før du kjøper er det viktigste å tenke på hvilket bruk du ønsker. Mer enn dagstur? Utenskjærs eller innaskjærspadling? Ser det er kommet endel "damemodeller" av kajakker, mest for mindre vekt/størrelse antar jeg. I en seriøs kajakkforretning vil du også få endel spørsmål om bruksområde slik at de kan hjelpe deg med å velge.Lykke til!
  Reply Quote
_GEN_GOTOTOP Legg inn svar
© Copyright 2007 Best of Joomla, Script: FireBoardfå nye innlegg direkte til ditt skrivebord